FIngerprint Cards

FIngerprint Cards

tisdag 16 juni 2015

Pressmeddelande ang höjd intäktsprognos

Fingerprint Cards (FPC) höjer intäktsprognosen för Q2 2015 från att uppgå till minst 340 Mkr till att uppgå till omkring 390 Mkr. Som en följd av en snabbt ökande marknad och tillkommande ordrar höjs intäktsprognosen för 2015 från att uppgå till minst 1 500 Mkr som tidigare kommunicerats till att uppgå till omkring 2 200 Mkr. Som en effekt av nya ordrar på touchsensorer med omedelbar leverans höjs intäktsprognosen för andra kvartalet 2015 från att uppgå till minst 340 Mkr till att uppgå till omkring 390 Mkr.



FPC har under de senaste månaderna sett ett kraftigt stigande orderflöde och fortsatt ökande intresse från smartphoneleverantörer att integrera bolagets touchsensorer i sina produkter. Som en följd av detta antas intäkterna för andra halvåret 2015 att bli väsentligt högre än tidigare prognosticerat och uppgå till omkring 1 700 Mkr. Mot den bakgrunden höjs försäljningsprognosen för 2015 från den tidigare kommunicerade prognosen på att överstiga 1 500 Mkr till att uppgå till omkring 2 200 Mkr. 

Skälet till detta är det allt större intresset från marknaden för att integrera touchsensorer och bolagets starka produktportfölj. Jörgen Lantto, VD på FPC, kommenterar: "2015 framstår nu än tydligare som året då touchsensorer på bred front införs i smartphones. Googles införande av ett fullständigt plattformsstöd för fingeravtryckssensorer i Android M releasen antas spela en stor roll i den kraftiga efterfrågan vi nu ser. 

FPC har en bred produktportfölj och ledande teknologi vilket enligt vår uppfattning bidragit till att våra touchsensorer ingår i en mycket stor del av kommande smartphonelanseringar med touchsensorer under den resterande delen av 2015. Det faktum att sju smartphoneleverantörer hittills har lanserat smartphones med våra touchsensorer innebär att vi etablerat en tydlig position som den ledande leverantören på denna marknad. Att hantera den kraftigt stigande efterfrågan på bolagets hela produktportfölj kommer att bli påfrestande för hela organisationen, men är samtidigt en utmaning vi är redo för". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar