FIngerprint Cards

FIngerprint Cards

måndag 18 maj 2015

"Sälj inte"-Kloka ord från Crowhater på Avanzas forum

SÅ här skrev jag för ett år sedan..



*************
Men..en försiktig GISSNING, som då ÄNDÅ understiger vad beräkningen ovan kan indikera på.

2015 : 1000 MSEK 
2016: 2300MSEK
2017: 3500MSEK 
2018: 6000MSEK
2019: 9000MSEK
2020: 13000MSEK

Skulle kunna vara ett möjligt scenario...
******


Jag tog i för lite.....ber om ursäkt :-)..........Det verkar helt klart som att det nu tagit fart. Jag trodde att det skulle ske först nästa år ordentligt....men uppenbarligen så sker det nu.

Herrejösses alltså....1.5 miljarder....och dessutom att den kan komma att överstigas?

Min misstanke är att det KAN handla om att samsung valt en second source leverantör kring fingeravtryckssensorer. FÖr vad jag känner till så förlorade FPC den i sista sekund. DEn tid och den uppoffring som man lagt ner på Samsung kan säkert nu har spelat in och att man fått en kompensation. Nu iom denna omvända prognosvarningen så kan man även dra en annan slutsats.

FPC kommer nu att TJÄNA PENGAR....:Man kommer att gå VINST .....
Detta är hur stort som helst och detta är vad vi väntat på i MÅNGA MÅNGA MÅGNA år. Det är nu 16 år ......hua.... en del var fortfarande encelliga härinne då ;-)....

Nu finns det bara tid för att reflektera över vad man skall göra. För min är det GIVET.

Det är NU man skall ligga LÅNG och rida med. Bolaget i fråga har nu påbörjat sina resa och dom som hunnit komma in på tvåsiffrigt kan man bara gratulera. Det har varit en oerhört skumpig resa och många tunga dagar...men jädrar vad det går fint nu. Det har varit värt att vänta ..och vänta..och kämpa och kämpa.

Då detta bara är början av ett företags genombrott så kommer det att finnas oerhört fina vinster framöver och det är oerhört dumt nu att överhuvudtaget tänka sig att sälja. Många tror kanske att det är nu man skall kliva av...men nejdå...det är nu man lutar sig tillbaka och ropar på bartendern och beställer in ett par öl och en WHISKEY...

Vad ni än gör....SÄLJ INTE. Ni har nu gjort era investeringar och NJUT av uppgången ..för det kommer att komma mycket mycket mer.

Min vidare estimering är att vi under detta året...kommer att sluta kring 150-170 SEK.

Varför? Jo...för att vi under detta året skall ta ställning till nästa års prognos. Den lär nu hamna kring 2.5-3 miljarder. Det börjar alltså osa vinster uppemot 1 miljard....kanske runt 800MSEK.
en omsättning kring 2 miljarder fer kurser kring 120 SEK...

FÖrstå nu vad företaget kan göra med dessa vinster. NYA sensorer.....FÖRETAGSUPPKÖP ....organiskt expansion m.m.. De kan accelerera något oerhört .....


Om 2-3 år..och omsättningar kring 5-6 miljarder.....(kom nu ihåg att EN ENDA modell från samsung ger ca 1-1.5 miljarder i omsättning....)....ger kurser kring 300-400 Sek.....

Detta är FULLT möjligt.......

Personligen vill jag tacka Johan ....Lantto....och alla på företaget FPC för ett GRYMT BRA JOBB.

Det är NU vi skördar......det är IGÅR som det hände.......tyvärr var det en del vilsna själar som gjorde narr av det där med att det är nu det händer....det berodde tyvärr på att dom inte visste bättre.....synd för dom...


Men jag är GRYMT glad idag för alla andras vägnar och att de vågat lyssna på oss gamla rävar som varlt länge i FPC och att ni vågat ta steget in i FPC. Jag vill fasiken inte skåla själv för en fin vinst...jag vill ha MÅNGA med med ....JÄTTEMÅNGA :-)......

STORT GRATTIS ALLA NI DÄRUTE SOM STÖTTAT MIG och som visat tacksamhet. Det är er egna förtjänst för att ni tagit beslutet och kliviyt in i FPC...glöm inte det.


Och än en gång...lyssna vidare....vad ni än gör ....SÄLJ INTE.....detta är bara början.......

räkna på caset...och ni kommer att inse det.  

SJälv väntar jag 2-3 år till....och siktar på 3-400 sek innan jag ens tänker tanken att avyttra större del....

Fan vad glad jag är idag......för allas vägnar....

1 kommentar:

  1. Tacksam för ditt stöd o hjälp du är en stor människa ! Du fick mig att stanna och tro på bolaget! Saknar dina inlägg på avanza . Hoppas du har en grym semester :)

    SvaraRadera